کاخ دولما باغچه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

(تور ارزان استانبول)از کاخ دولما باغچه شاهکار معماري اروپايي- اسلامي ديدن کنيد

تيم خبر گردي مانلي اين بار هم از لاکچري ترين هاي استانبول براي شما مسافران تور ارزان استانبول گزارش تهيه کرده و از مکاني تاريخي به نام کاخ دولما باغچه که يکي از مکان هاي گردشگري و جذاب استانبول به شمار مي آيد با ادامه گزارش همراه باشيد تا با اين مکان تاريخي بيشتر آشنا شويد

کاخ دولما باغچه Dolma Garden House Istanbul در زبان ترکي به سراي دولما باغچه شهرت دارد يکي از ديدني هاي مشهور استانبول است. دولما باغچه کاخي بزرگ با معماري فرانسوي بين سالهاي 1842-1854 ساخته شد و بعد از کاخ توپکاپي تا سال 1918 ملک فرمانروايي سلاطين ترکيه بوده است. اين کاخ با مساحتي در حدود 45 هزار متر در قسمت اروپايي استانبول و به طول 600 متر در کنار ساحل تنگه بسفر قرار دارد.

قسمت بيروني اين کاخ توسط سلطان عبدالمجيد اول در اواسط قرن 19 ميلادي ساخته شد. اين کاخ که امروزه به موزه اي براي بازديد عموم درآمده است داراي ديدني هاي جذاب معماري و هم چنين فضاي سبزي زيبا و دل انگيز ميباشد. از کنار پرتره هاي داخل کاخ، فرش عظيمي که مخصوص همين کاخ بافته شده است به راحتي نميتوان گذشت. در داخل کاخ دولما باغچه سالني وسيع با 56 ستون و چلچراغي بسيار بزرگ و شکوهمند با وزني در حدود 5.5 تن و 750 لامپ نظر همگان را به سوي خود جلب ميکند. اين چلچراغ عظيم از طرف ملکه ويکتوريا به ترکيه هديه داده شده است. در زمان هاي گذشته براي رفاه حال ساکنين کاخ و بالابردن جذابيت هاي آن پرندگاني از نقاط مختلف دنيا به اين کاخ آورده شده بودند. شاهان عثماني کاخ هاي بسياري داشتند، قبل از ساخت کاخ دولما باغچه، کاخ توپکاپي محل استقرار سلاطين عثماني بود. کاخ دلما باغچه 3 طبقه دارد و داراي 285 اتاق و 43 سالن است. اين کاخ از سمت خشکي داراي دو در ميباشد که يکي از اين درها داراي تزيينات زيبايي است. اسباب و لوازم اين کاخ مثل پرده ها، مبلمان، قالي هاي ابريشمي از قديم الايام تا کنون به خوبي خفظ و نگهداري شده اند.

 

کاخ دولما باغچه از شکوه و عظمت خاصي در ميان ديگر کاخ ها برخوردار است. ديوارها و سقف اين کاخ با نقاشيهاي هنرمندان اروپايي و با استفاده از چندين تن تزئينات طلايي آذين بندي شده اند. در سالن و اتاقهاي خاص همه اشيا به يک رنگ است.

کف کاخ در نقاط مختلف با يکديگر متفاوت و با پارکت هاي چوبي منقوش فرش شده است . فرش هاي پشمي و ابريشمي مشهور Hereke که از زيباترين آثار هنري ترکيه به حساب مي آيد در نقاط مختلف کاخ پهن شده است.

آثار هنرهاي دستي منحصر به فرد اروپايي و خاور دور نيز نقاط مختلف کاخ را تزيين نموده است . لوستر کريستالي ، شمعدان و شومينه ها نيز در بيشتر اتاقها خودنمايي مي کند با خريد تور ارزان استانبول شما نيز يکي از توريستي هاي استانبول باشيد

بزرگترين سالن باله در بين کاخ هاي کل دنيا در اين کاخ است. اين سالن براي جلسات مهم سياسي ، مراسم تبريک و باله مورد استفاده قرار مي گرفته است.سيستم گرمايشي اين کاخ در گذشته بوسيله سيستمي همانند فرعمل ميکرده است. سيستم شوفاژ و برق بعدها به اين کاخ اضافه گرديده است. از ميان 6 حمام موجود، حمام بخش اندروني با مرمرهاي حجاري شده و بي نظيرش، بسيار ديدني است.

پس از عبور از يک راهروي طولاني به بخش حرم کاخ ميرسيم. در اين بخش اتاقهاي خواب سلطان و بخش ويژه مادر سلطان و ساير زنان و خدمتکاران وجود دارد. بخش ضميمه شده به قسمت شمالي کاخ نيز به شاهزادگان اختصاص داشته است.

درب ورودي اين ساختمان از طرف بشيکتاش است. در دوره جمهوري و در زمان بازديد آتاتورک از استانبول ، اين کاخ بعنوان محل سکونت وي مورد استفاده قرار مي گرفت . مهمترين حادثه در اين کاخ فوت آتاتورک در سال 1938 مي باشد؛ پس از فوت آتاتورک ساعتهاي کاخ دولما باغچه روي ساعت 9:05 که ساعت مرگ وي را نشان مي دهد از حرکت ايستاده است.

ديدني هاي تاريخي استانبول به دليل اينکه کشور ترکيه و شهر استانبول مدت زيادي تحت امپراتوري عثماني مرکز حکومت بوده است بسيار زيادند چرا که بايد بناهايي به دستور پادشاه براي رفاه حال وي و تشريفات پادشاهي ساخته مي شد. اکثر بناها و کاخ هاي اين شهر به دستور سلاطين و شاهان ساخته شده است.

هدف هاي ساخت اين کاخ ها هم به طور کلي يا ديده باني بوده و يا محلي براي اجلاس هاي آنها و يا اينکه شاه ميخواسته در محيطي دنج با اهل حرم خود، تابستاني خنک يا زمستاني گرم را بگذراند.

اين کاخ هر روز به جز روزهاي دوشنبه و پنج شنبه براي بازديد باز است. 

در هنگام بازديد از اين کاخ براي حفظ تميزي آن ، بايد کفش هاي نايلوني آبي رنگي را بپوشيد.

يکي از زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري که در تور استانبول از آن ديدن مي‌کنيد بي‌ترديد کاخ دلماباغچه هست. کاخي که 1889 تا 1909 ميلادي به‌عنوان مرکز اصلي امپراتوري عثماني استفاده مي‌شد داراي زيبايي‌هاي منحصربه‌فردي است که نظر هر گردشگري را به خود جلب مي‌کند.

اين کاخ به دستور سلطان عبدالحميد عثماني در طي سيزده سال ساخته شد و در ساخت بنا از حدود ده تن طلا و نقره استفاده شد. قصر Dolmabahçe شاهکاري از تلفيق سبک‌هاي معماري باروکوي فرانسه، روکوکوي آلمان، نئوکلاسيک انگليس، رنسانس ايتاليا و معماري ترکي و آمپير مي‌باشد.

از ديدني‌ترين قسمت‌هاي کاخ مي‌توان به بزرگ‌ترين چلچراغ بلور بوهميا چک با 750 حباب و وزني معادل چهار تن که هديه‌اي از جانب ملکه ويکتوريا اول مي‌باشد و همچنين تخت آتاتورک که در لحظه مرگ در آن خوابيده بود اشاره کرد. حتماً در تور استانبول دو ساعت از زمان خود را به بازديد از کاخ دلماباغچه اختصاص دهيد.

به‌طورکلي کاخ دلماباغچه استانبول داراي سه بخش اصلي حريم شاهي، طبقه کارمندان و منشي‌هاي سلطنتي، طبقه مستخدمين هست.

ممکن است درگذر از سالن‌ها و بخش هاي مختلف کاخ يک نکته توجه شما را به خود جلب کند و آن ساعت هاي مختلف کاخ مي باشد. تمام اين ساعت ها در تاريخ وفات آتاتورک و در لحظه مرگ او ايستاده است گويي زمان در کاخ دلماچه استانبول در نه و پنج دقيقه ثابت مانده است.

در گذشته در قسمتي از کاخ دلماچه انواع پرندگان سرزمين هاي مختلف نگه داري مي شد تا شاهان از تماشاي آنها لذت ببرند.

اين کاخ در سال 1984 به موزه تبديل شد و داراي اشيا نفيس و با ارزشي مي باشد که شامل:

حدود صد و پنجاه و هشت ساعت نفيس و اهدايي

حدود ششصد عدد تابلو نقاشي از نقاشان معروفي نظير آيواز اوويسکي و زونارو نقاش باشي

دويست عدد فرش و قاليچه

پانصد و هشتاد شمعدان نقره

بيش از پانصد عدد ظروف غذاخوري و تزئيني از کشورهايي نظير چين و فرانسه

تور ارزان استانبول را از مراکز معتبر تهيه نماييد





:: برچسب‌ها: تور ارزان استانبول , تور چارتر استانبول , مانلی پرواز , تور لحظه اخری , بلیط ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : پنج شنبه 27 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');